• Het MDD blijft de trots van hedendaagse kunst in Deurle (Sint-Martens-Latem)

    Het Museum Dhondt-Dhaenens opent op zondag 2 april de tentoonstellingenvan Gregor Schneider en Charlotte Vanden Eynde.

    Gregor Schneider (°1969, Rheydt, Duitsland) bouwt en verbouwt sinds 1985 het interieur van een huis in Rheydt. Dit spraakmakende huis noemt hij het 'Totes Haus u r'. Het is een desoriënterende, ruimtelijke puzzel waarvan hij fragmenten reconstrueert in zijn tentoonstellingen. Door een bewust vervreemdende verstrengeling van de kamers ontstaat een fysische en visuele desoriëntatie die de grenzen tussen realiteit, kunst en architectuur in elkaar doet overgaan. Kamers worden gebouwd in kamers, muren geplaatst voor bestaande muren, vensters worden verborgen terwijl andere worden gecreëerd, kamers worden gespiegeld heropgebouwd ... Door deze voortdurende en eindeloze verbouwingswerken wordt het creatieproces volledig onvatbaar. Met de installatie van een deel van zijn 'Totes Haus' in het Duitse paviljoen, naar aanleiding van de 49ste Biënnale van Venetië in 2001, won hij de Gouden Leeuw.

    Charlotte Vanden Eyndes (°1975, Wilsele, België) choreografie ligt dichter bij performance dan bij dans. Haar werk is soms opgevat als een serie van 'tableaux vivants' en kan evengoed in een theaterzaal als in een museum opgevoerd worden. In haar choreografie onderzoekt ze het lichaam, de normen rond schoonheid en de intimiteit. Wie ooit 'Vrouwenvouwen' en 'Benenbreken' zag, weet dat Vanden Eynde als geen ander in staat is om enkel met haar eigen lichamelijkheid een fascinerend beeld op scène te zetten. Want, zo zegt Vanden Eynde: 'Er stroomt niet enkel bloed maar ook emotie door onze aderen. Als je het lichaam zijn gang laat gaan, vertelt het altijd iets.'

    Info:
    Van 2 april 2006 tot 21 mei 2006
    Opening zondag 2 april om 11u00
    Museumlaan 14, 9831 Deurle
    www.museumdd.be

  • DE CULTUURNACHT

    Met cultuur wordt niet gelachen

     

    Neen, het is geen grap. Maar op zaterdag 1 april is het tijd voor de tweede Cultuurnacht. De indoor-versie van hét cultuurfestival bij uitstek: de Cultuurmarkt van Vlaanderen. Dit evenement, telkens de laatste zondag van augustus, zet ondertussen al meer dan 10 jaar culturele activiteiten in de kijker.

     

    “De Cultuurnacht werd in het leven geroepen om een hiaat op te vullen”, zegt initiatiefnemer Frank Geudens, gedeputeerde voor culturele instellingen en voorzitter van vzw Prospekta, “Immers, voor het groeiende aanbod in de zomermaanden bestond geen gemeenschappelijk promomoment zoals voor het klassieke theaterseizoen.” De Cultuurnacht is zo de winterse tegenhanger van de Cultuurmarkt, waarbij het lente- en zomeraanbod in de kijker gezet wordt. Openluchtconcerten, tentoonstellingen, multiculturele evenementen, ... krijgen allemaal een plaats tijdens de Cultuurnacht. “De eerste editie was meteen een schot in de roos, daarom volgt op 1 april de tweede editie.”

    Daarop stellen meer dan 80 deelnemers, theaters, musea en culturele centra, hun zomerse programmering voor. De Cultuurnacht geeft u zo de kans inspiratie op te doen voor maanden cultuurplezier.

     

    “De datum geeft een apart cachet aan het evenement dat eigenlijk zeer serieus is”, stelt Geudens, “Mensen kennis laten maken met wat de komende weken en maanden op de planken staat is de boodschap.” Maar die culturele programma’s zijn gelukkig niet allemaal even ernstig. “Humor is een belangrijk cultureel gegeven. Maar dit betekent dat wij lachen door cultuur, zeker niet met cultuur.”

     

    Op 1 april zitten ook optredens in het aanbod. Er zijn immers heel wat gratis proevertjes voorzien in verschillende disciplines: theater, muziek, film, literatuur, dans, ...

    De spelers van de Belgische Improvisatie Liga slepen u mee met een cocktail van improvisatie, theater, ontroering en totale hilariteit. Rebecca Stradiot trakteert ons op lichtvoetige poëzie, verhaaltjes en liefdesmelodieën op diatonische accordeon. Regisseur Tom Jansen geeft een voorsmaakje van de voorstelling ‘Morgen misschien’.

     

    Op muzikaal vlak brengt Berline een mix van swingend luisterlied, latin en blues, JackoBond bezorgt ons een warm kippenvelmoment en als top of the bill volgt een ode aan de onvergetelijke muziek van Burt Bacharach. Daarnaast peilen we naar de culturele en sportieve achtergrond van bekend cultuurvolk zoals Veerle Baetens, Luc Caals, Pieter Aspe en Herbert Flack.

    De presentatie op de podia is in handen van Barbara Rottiers, Stijn Vranken en Aza Declercq.

     

    Naar aanleiding van de multimedia tentoonstelling ‘Leve Ik!’, selecteerde het FotoMuseum voor de Cultuurnacht een aantal kortfilms van Ed van der Elsken.

     

    En alsof dat nog niet genoeg is, zet Nekka een speciale actie op voor de Cultuurnacht-bezoekers. Aan de Nekka-infostand krijgt u bij aankoop van een ticket voor de ‘Nekka-nacht’ 4 euro korting en als u zich een toegangskaartje voor ‘Houden van’ aanschaft krijgt u er zomaar een gratis Houden van-CD bij.

     

    Cultuurnacht

    Zaterdag 1 april 2006, vanaf 19 uur
    Provinciehuis Antwerpen (Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen)
    Gratis inkom!

     
    Meer info
    tel. 03 203 95 85,
    info@prospekta.be www.cultuurnacht.be

  • RAYNAUD AU MAMAC - Press Release

    Jean Pierre Raynaud, 'Les Raynaud de Raynaud'

    25 mars 2006 - 10 septembre 2006

     

     

     



    «Les Raynaud de Raynaud» constituent un portrait maîtrisé de l’artiste, un portrait sensible élaboré à partir des œuvres qu’il a choisi de conserver ou qu’il a pu racheter au fil du temps. La qualité particulière de la mise en espace, le rythme donné à l’accrochage, la clarté évidente du choix primordial en font une œuvre en soi, rare par l’investissement exceptionnel de l’artiste. Jean Pierre Raynaud a prélevé dans son œuvre ce qui lui semblait le plus pertinent et le plus essentiel de sa démarche. L’acuité avec laquelle il s’est attaché à traiter le moindre détail prouve assez l’importance qu’il a donnée à cette exposition/manifeste ; des vitrines viennent en contrepoint expliquer ou documenter ce que l’œil appréhende sur les cimaises. Conçue de bout en bout par l’artiste, en connivence avec la conservation du musée, «Les Raynaud de Raynaud» fait partie de ces expositions dont peu d’exemples authentiques peuvent être cités et qui ont cette force ajoutée incontestable. 82 œuvres emblématiques définissent un parcours sans concession.
    Commissariat de l'exposition,2006


    «Les Raynaud de Raynaud» c’est un manifeste, et non la présentation de ma collection. C’est l’alternative à une représentation classique, une nouvelle contextualisation de mon travail permettant de refuser une lecture incomplète. Tant que je serai dans l’acte de création, c’est-à-dire vivant, il sera toujours prématuré d’effectuer un verdict. Si l’on n’a pas eu la chance de mourir jeune avec une œuvre achevée, la gestion du temps et de l’Œuvre pose un problème qui peut paraître insurmontable. On peut comprendre qu’après quarante années de recherches l’action au présent paraisse mince. Mais selon moi, le présent est une remise en cause permanente que l’artiste s’autorise, pouvant aller même jusqu’à la destruction de son travail. Il doit rester le seul à trancher en dehors de toutes considérations morales, intellectuelles ou consensuelles et se confronter à sa propre liberté. L’Art mérite toutes les audaces et nécessite pour ma part un engagement sans limite. Les objets Raynaud,du premier «Pot» au dernier «Drapeau» contiennent tous cet axiome «OBJET RAYNAUD» qui valide chacun de mes gestes, c’est l’idée d’une lecture directe. Ainsi une œuvre est l’Œuvre, quitte à le répéter à des milliers d’exemplaires. Pour moi chacune d’entre elles possède cette autonomie absolue et nécessaire, qui lui permet d’atteindre son statu t d’Œuvre d’art. C’est l’aventure du pot de fleur avec lequel j’ai pu tout traverser. Le «Pot», c’est l’archétype de l’archétype. Il donne le ton, l’axe et la méthode. Il est celui qui reste constant dans mon travail car il est le premier geste qui signifie mon engagement et ma responsabilité d’artiste. Dès lors, la place que je donne au présent devient essentielle permettant ainsi à mon regard et à mon action d’être confrontés au monde extérieur, à l’actualité. C’est une prise de risque dont je ne veux pas faire l’économie. Les œuvres produites doivent être capables de supporter la confrontation au réel et d’y être actives. «Les Raynaud de Raynaud» c’est la mise en perpective d’un projet individuel, d’une liberté, c’est aussi une nouvelle appréhension de l’Œuvre et de l’Art dans un contexte mondial en pleine mutation. »
    Jean Pierre Raynaud, 2005




    Musée d'art moderne et contemporain
    Promenade des Arts
    06300 Nice

    t/+33 (0)4 93 62 61 62
    f/+33 (0)4 93 13 09 01
    mamac@ville-nice.fr

  • ART JAPONAIS A BRUXELLES

    Le bulletin d'info d'Art Aujourd'hui nous signale que depuis  le 22 Mars, Bruxelles accueille un nouveau musée, le Musée d’Art japonais. Il s’installe dans un bâtiment construit au début du XXe siècle, à proximité de la Tour japonaise et derrière le Pavillon chinois, dont il devait être à l’origine une annexe, garage et écurie. Les Musées royaux d’Art et d’Histoire ont décidé de rénover cette dépendance délaissée, longtemps interdite au public, pour y présenter leurs collections d’art japonais classique.


    Les musées d’Extrême-Orient

     
    L'ensemble exotique exceptionnel que forment à Laeken la Tour japonaise - inaugurée en 1905 - et le Pavillon chinois et ses dépendances - achevés en 1910 - est une des dernières grandes réalisations architecturales du roi Léopold II. Les bâtiments n’ont d’oriental que leur aspect extérieur. Leur architecte, Alexandre Marcel (1860-1928), est français, les matériaux, belges, et les décors sont des créations d’artistes parisiens. Mais pour que les bâtiments aient un cachet d’authenticité, on les a pourvus d’un habillage exécuté en Extrême-Orient. Les éléments ornementaux de la Tour japonaise proviennent de Yokohama, et le porche - conçu pour l’Exposition universelle et internationale de Paris en 1900 - a été commandé à Tokyo. Dans le secteur chinois, les boiseries polychromes du kiosque et du bâtiment principal ont été réalisées à Shanghai.

    L’Europe et l’Asie

     
    Ces bâtiments sont les témoins des rapports économico-culturels débutant au XIXe siècle entre l’Europe et l’Extrême-Orient. Leurs collections permanentes assument le même rôle. Il s’agit d’objets conçus expressément pour l’exportation. La Tour japonaise présente des porcelaines décoratives réalisées pour l’Europe entre le milieu du XVIIe siècle et le milieu du XVIIIe, ainsi que ces articles d’art décoratif japonais tant admirés aux Expositions universelles, dans la seconde moitié du XIXe siècle et au début du XXe. Quant au Pavillon chinois, il détient d’importantes collections qui déclinent toute la gamme de la production porcelainière chinoise destinée à l’Europe, aux XVIIe et XVIIIe siècles, par le biais des Compagnies des Indes.


    Les collections du nouveau musée
    Le nouveau Musée d’Art japonais. accueille les collections d’art japonais classique conservées par les Musées royaux d’art et d’histoire, qui se concentrent sur l’époque Edo (1600-1868). Les quelque 12.000 pièces de cet important patrimoine ne seront jamais exposées toutes à la fois. La politique est de constituer des ensembles significatifs à partir de ce fonds important, de les présenter en permanence, mais par rotations régulières, vu la fragilité des œuvres. Les choix ainsi faits témoignent de la maîtrise des Japonais, acquise notamment dans les arts du métal, du laque, de la peinture, de la xylographie, du textile, de la céramique et de la sculpture.

    Du mercredi 22 au dimanche 26 mars, l’entrée au nouveau Musée d’Art japonais sera entièrement gratuite, et de nombreuses animations (démonstrations de kendo, d’ikebana, d’origami, ainsi que des visites guidées et des contes pour enfants) seront présentées au public

  • TUSSEN KUNST EN VERZAMELOBJECT

    Een verloren traditie: diploma's als erkenning

     

     

     


    De collectie diploma's van het Liberaal Archief bestaat uit zo'n 120 exemplaren. Het gaat voornamelijk om diploma's die zijn toegekend door of aan liberale caritatieve organisaties en toneelverenigingen.

    Tot de mooiste exemplaren behoren enkele diploma's die zijn uitgereikt door de liberale toneelvereniging de Koninklijke Maatschappij De Vereenigde Tael- en Kunstminnaers Vooruit van Deinze. Het gaat onder meer om diploma's van erelid en een onderscheidingsdiploma ter gelegenheid van een toneelwedstrijd in 1958. Dit laatste wordt toegeschreven aan kunstschilder Albert Saverijs, wiens grootvader Jan, vader Alfons en broer René eveneens lid van Vooruit waren. Op de ets prijkt het opschrift "Toneeltornooi der Landjuweelwinnaars 1948-1957, Honderd jaar Vooruit! 1858-1958". Het prachtig geïllustreerde diploma toont onder meer de Leie, de kerk van Deinze, de Vlaamse en Belgische vlag en enkele maskers.
    Albert Saverijs was een van de toonaangevende namen uit de Latemse School. Toen hij in 1964 op 78-jarige leeftijd stierf, woonden tal van vooraanstaande personen uit de kunst- en de politieke wereld zijn begrafenis bij. Koning Boudewijn liet zich vertegenwoordigen door baron de Kerkchove de Borluut. Schrijver Herman Teirlinck stelde de tekst op voor het doodsprentje.
    Naast enkele diploma's kan u op onze website ook de inventaris van het archief van Vooruit raadplegen. Met Geen Kunst Zonder Nijd als voorloper gaat zijn geschiedenis terug tot 1797.

    Daarnaast zijn op onze website ook diverse diploma's terug te vinden die in het kader van het Landjuweelprijskamp werden uitgereikt, onder meer aan de Gentse liberale werkmanskring Geluk in 't Werk en het toneelgezelschap Voor Taal en Vrijheid uit Aalst.

    Naast diploma's van toneelgezelschappen bezit het Liberaal Archief een selectie diploma's uit de periode 1880-1936 van Oswald De Schamphelaere (1866-1937). Deze Gentse rubberfabrikant was sterk geïnteresseerd in sport- en gymnastiekverenigingen en engageerde zich ook in socio-culturele organisaties met een Vlaams-liberaal karakter. Hij zetelde onder meer in het bestuur van het Gentsch Turnverbond, de Racing Club Gand, de Belgische Turnbond, de Koninklijke Laurentkringen Geluk in 't Werk en Vrijheidsliefde, het Algemeen Nederlands Verbond, de Maatschappij tot Aanmoediging der Vlaamsche Toneelkunst en het Willemsfonds. Als voorzitter van de Gentse afdeling van het Willemsfonds spijsde hij het Oswald De Schamphelaere Fonds dat instond voor de publicatie van een reeks keurboeken. Klik hier voor deze lijst. Een overzicht van alle verenigingen waarvan hij (bestuurs)lid was, kan u hier raadplegen.
    Gedurende zijn leven hield Oswald De Schamphelaere een plakboek bij met persknipsels, uitnodigingen, brieven, programmaboekjes, overlijdensberichten, foto's, lidkaarten en diploma's. De diploma's die hij ontving, zijn voornamelijk huldeblijken uitgereikt door de talrijke verenigingen waarin hij actief was, zoals de liefdadigheidsorganisatie l'Oeuvre de l'hospitalité de nuit, het Van Crombrugghe's Genootschap, de Club Gymnastique de Gand, de Gymnastische Volksmaatschappij Gent en vele andere. Ook voor zijn deelname aan verschillende tentoonstellingen ontving hij een diploma, onder meer van de Liberale Werkersverdediging Gent voor de "Tentoonstelling van Nijverheid, Handel, Schoone Kunsten, Onderwijs" in 1901.
    Dankzij zijn knipselboek kunnen we ons een beeld vormen van wat er in die periode op liberaal en volksopvoedend vlak bloeide in Gent.

     

    Heeft u zelf nog een oud liberaal diploma in uw bezit? Laat dat stuk niet verloren gaan en vertrouw het toe aan het Liberaal Archief. Een telefoontje (09/221.75.05) volstaat om verder af te spreken. Wij zijn iedere werkdag open van 9u tot 12u en van 13u tot 17u.

     

  • SOON AT HOET BEKAERT GALLERY in GHENT! The Trilogy: VINCENT

     

    FRANCESCA MININI GALLERY
    VIA MASSIMIANO 25
    20134 MILANO

    T + 39 02 26924671

    PAOLO CHIASERA

    The Trilogy: VINCENT

    Opening March 28, 7 pm
    Until May 13, 2006.

     


    The new project presented by Paolo Chiasera at Francesca Minini is part of a trilogy on Vincent Van Gogh, Cornelius Escher and Pieter Brueghel.

    Paolo Chiasera portrays these three figures within a modern setting. The three characters, thrown in a contemporary reality and in stranger places, try to recreate their dimension of artists. Taking inspiration from episodes of their lives, Chiasera originates a mythology that brings them to pass different levels of artistic creation towards a slow but inesorable failure.

    The video presented in the exhibition is dedicated to Van Gogh. VINCENT yearns to enter the 'yellow house', but, because of his fanatism, he is not ready to cut off his ear. In an atmosphere of waiting, tension and effort, with the Italian landscape as setting, Van Gogh fails on the top of the Etna crater.
    The second projection presents, as in a black book, a slide-show of drawings inspired by the world of the trilogy and by the deeds of Van Gogh, Escher e Brughel.
    In the exhibition space, between light and shadow, there are two bronze sculptures in the shape of talking crows, which -through their suggestions- give insights on the show. Finally a series of works on paper unveil the project of the trilogy.

    The second part of the Trilogy is dedicated to Cornelius Escher.
    The Trilogy: CORNELIUS. Paolo's Brain will be presented at GAM Bologna on March 30th, 2006. The solo show of Paolo Chiasera is included in the program Coming Soon... MAMbo Più museo meno mostre / More Museum Less Shows. In this occasion a text will be published with essays by Andrea Viliani, Ann Demeester and Jan Hoet.

     

     

    Paolo Chiasera will also present The Trilogy: VINCENT at Hoet Bekaert Gallery, Gent (Belgium). Opening April 2, 2006.

     


     

     

  • BIG NEWS FOR ALL NIKI DE SAINT PHALLE FANS

     
     

    PRESS RELEASE


    World's Largest Exhibition of Artist

    Niki de Saint Phalle

    at the Atlanta Botanical Garden

                    

     

    Opening April 29 2006, Niki in the Garden, presented by Turner Broadcasting System, Inc. will be the world's largest exhibition of internationally renowned artist Niki de Saint Phalle's outdoor sculptures ever presented. 

    On the scale of Chihuly in the Garden in 2004, this spectacular exhibition features

    de Saint Phalle's imaginative,monumental artwork beautifully displayed throughout the Garden for six months.

    The magical and joyful works include enormous animals, mythical figures,

    totems, sports heroes and most famously her Nanas - oversized, often dancing,

    powerful women celebrating life. 

    These sculptures are brilliantly embellished with mirrors, glass, semi-precious stones and ceramic mosaics that come to life in all kinds of light.  Massive in scale, some pieces reach as high as

    eighteen feet and span up to twenty-five feet long.  Many invite sitting, climbing or crawling through secret passages.

     

    The Atlanta exhibition is made possible by the Niki Charitable Art Foundation (NCAF), a non-profit organization committed to the late artist's ideals and the preservation of her legacy for future generations.

    "Niki was a force who needed projects," says Bloum Cardenas, Saint Phalle's granddaughter and also a trustee of the NCAF. "She had a huge drive throughout her life."

     

    About the Garden

       

    The Atlanta Botanical Garden is located at 1345 Piedmont Ave. NE, adjacent

    to Piedmont Park in the heart of Midtown. It is open November through March

    from 9 a.m. to 5 p.m. and April through October from 9 a.m. to 7 p.m., Tuesday

    through Sunday excluding Thanksgiving, Christmas and New Year's Day.  The

    Garden is closed to the public on Mondays.

    Admission is $12 for adults, $9 for seniors and $7 for students.

    Admission for Garden members and children under 3 is free.

    Every Tuesday the Garden extends $2 off per admission thanks to the generosity of Turner Broadcasting System, Inc. with "Turner Tuesdays."  During the Niki in the Garden exhibition, every Thursday the Garden will remain open until 9 p.m. for Niki Nights so guests can view the magnificent exhibition in the evening. 

     

    For more information on Niki in the Garden, call (404) 876-5859

    or visit http://www.atlantabotanicalgarden.org.

     

     

  • MET JEF van TUERENHOUT VERDWIJNT ONZE LAATSTE SURREALIST

    IN MEMORIAM VOOR EEN VRIEND

     

    JEF van TUERENHOUT zal als één van de leidinggevende figuren, symbool voor het verfijnde surrealisme uit onze hedendaagse Belgische kunstwereld, in de geest van de kunstliefhebber gegrift blijven.
    Pas het laatste decennium kreeg de minzame Jef, met naast en achter zich zijn onafscheidelijke muze, Clara, de verdiende internationale erkenning.

    Geboren te Mechelen op 23 mei 1926, maar wonend en werkend in een ruim en rustig gelegen gerenoveerd oud klooster te Wenduine, waar hij zijn stichting wou onderbrengen, overleed hij totaal onverwacht op zaterdag 4 maart 2006.

     

     

     


    Jef evolueerde vanuit een uitgesproken expressionisme, over het miserabilisme en het primitivisme, naar een verdroomd en erotisch geladen metafysisch surrealisme, waar de vrouw steeds een centrale plaats innam.
    Zijn scherpe analytische geest, die doorheen het aardse "zijn" en denken drongt, maakte hem ook tot een meester in de metafysiek.
    De roerloze, "koudogende" vrouwenfiguren geven de kunstliefhebber een eerste indruk van magie en erotiek. De inhoud van zijn geschilderd en gebeeldhouwd oeuvre gaat echter veel dieper.
    De vrouw en haar schoonheid bleef zijn "medium" bij uitstek. Zij brengt de boodschap, die ontsproot in de kosmopolitische geest van een man met een warme en ruime levensvisie, eenvoudig en fascinerend over naar het publiek.

  • SOME MORE ART FAIRS?

    Don't know where to go first! I think I'll spend more money travelling around instead of spending it renewing my art collection. But Brussels isn't that far...

     

    artbrussels 2006 

    the European platform for contemporary art

     

    Brussels, the capital of Europe is increasingly profiling itself as a cosmopolitan and multicultural city with an intuitive feel for contemporary art. As a country, Belgium can be proud of the number of its art collectors with world-class collections. Numerous companies are also translating this passion for art into one of the cornerstones of their corporate culture. It is precisely this depth of private initiative and professionalism that combines galleries, collectors and public institutions which gives artbrussels its unique character.

    artbrussels has identified itself as the international contemporary art fair of the moment, attracting participants from 20 countries. And through a rigorous selection process that limits the number of galleries taking part, the event has a genuine brilliance that gives it an edge.

    The very young - though excellent - emerging galleries from the First Call and Young zones highlight the dynamic character of artbrussels, together with the “one man shows” they exemplify the truly innovative spirit of the fair.

    artbrussels tracks the trends and movements in the international art world closely and as such will be introducing a new zone: Modernist and Contemporary Design. This is a natural choice and evolution as contemporary art and the high-end of the design sector address a similar audience, and thus direct themselves to identical markets. The synergy between the two is clear.

    It’s no great surprise – given the composition and standard – artbrussels is year after year the place where the entire international art world comes together.

     

    All info:

     

    General:
    artbrussels@artexis.com
    http://www.artbrussels.be

    Press:
    Gerrie Soetaert
    gerrie.soetaert@skynet.be
    +32 475 47 98 69

  • FRANKRIJK TEN PROOI VAN EEN KUNSTBEURZEN 'BOOM'

    Le succès de la FIAC (Paris), ART PARIS et ST'ART (Strasbourg) inspire les organisateurs des foires d'art en France.

    L'invitation ci-dessous est 'tombée' dans ma boîte à lettres ce matin:

     

    LE SM'ART
    Du 09/06/2006 au 12/06/2006
    UN SALON INNOVANT, INEDIT A AIX EN PROVENCE

     

    Le 1er Salon Méditerranéen d'art contemporain et d'art abstrait se tiendra à AIX-EN-PROVENCE, 150 artistes peintres, sculpteurs, créateurs d'art et des galeristes sont attendus en Provence. Cette exposition organisée en partenariat avec la Ville d'AIX-EN-PROVENCE, La Direction de la Culture du Patrimoine et du tourisme de la Ville D'AIX, La Communauté du Pays d'AIX (34 Communes) LES ZONTA-CLUB (ONG à But humanitaire) d'AIX-en-PROVENCE, SALON-de-PROVENCE, BRIGNOLES, MARTIGUES-ETANG DE BERRE, et de nombreux magazines d'art.

    Le Sm'ART bénéficiera d'une couverture médiatique exceptionnelle, un catalogue de références des artistes exposants sera édité et un site internet ou seront répertoriés les artistes exposants.

    Le vernissage est fixé au vendredi 9 juin 2006 à partir de 18 H. Le samedi soir il y aura la "SOIREE DES ARTISTES" au Domaine de Tournon dans une ambiance JAZZY. Les places sont limitées et les dossiers d'inscriptions sont soumis à un comité de sélection exigeant.
    LE DOMAINE DE TOURNON, Centre de séminaires et de loisirs au coeur d'un splendide parc de 10 Ha, , Bastide du 17 siècle à 3 Kms du centre Ville d'AIX. Une adresse incontournable des dieux du stade et des sportifs de haut niveau, les artistes y seront accueillis les bras grands ouverts. Le Sm'ART-AIX accueillera, les artistes, les galeristes, les collectionneurs, les amateurs d'art de toute la Provence.

    UNE ESCALE IDEALE POUR SEDUIRE, EXPOSER ET VENDRE SES CREATIONS.

     

    Le Sm'ART
    Mas de Roseron - CD 50
    13110 PORT DE BOUC
    FRANCE
    Tél. +33 6 88 89 09 54
    mail :
    smartaix@wanadoo.fr
    web : http://www.salon-smarts.com