• Knokke - Rudy Balliu en zijn Society Serenaders in de Magrittezaal!

    De Gentse SOCIETY SERENADERS spelen het nieuwe jaar in

     

    Na het grote succes van vorig jaar komt Rudy Balliu weer naar Knokke-Heist met zijn Society Serenaders.

    Laat u op de swingende tonen van Rudy Balliu en zijn muzikanten meevoeren naar het oude New Orleans.
    Rudy Ballliu is een van de toonaangevende figuren van de traditionele jazz.
    De kriebel voor de muziek kreeg hij mee van zijn vader Georges, die jaren viool heeft gespeeld in circussen en in de opera.

    Waar en wanneer? Zondag 22 januari 2012 om 11 uur in het Casino

    In de mooie Magrittezaal kunt  genieten van deze wondermooie, opzwepende New orleansklanken.
    Het nieuwjaarsdrankje en een hapje is evenmin te versmaden!

    Concert in samenwerking met de Seniorenadviesraad Knokke-Heist.

    Info en inschrijvingen:

    15 EUR, 14 EUR voor 55 +, 10 EUR Uitpas, inclusief hapje en drankje

    Cultuurcentrum Scharpoord, 050 63 04 30

    cc.ticket@knokke-heist.be

    www.ccknokke-heist.be

     

    rudyballiu.jpg





    Een piepjonge Rudi Balliu in 'the legends of jazz' met o.a. icoon Louis Nelson

  • Oostende - Sculpturen van Marc Petit in Galerie du Rat Mort

    COUP DE COEUR - AANGRIJPENDE BRONZEN van MARC PETIT 

    De Oostendse Galerie du Rat Mort brengt een boeiende tentoonstelling met werk van de Franse beeldhouwer en tekenaar Marc Petit, geboren in Saint-Céré op 27 juni 1961.
    Petit groeit op in Cahors waar hij op veertienjarige leeftijd gepassioneerd raakt door de beeldende kunst en zijn eerste sculpturen creëert.

    Als autodidact  vervolmaakt hij zijn teken- een beeldhouwkunst bij bevriende academisch geschoolde kunstenaars als René Fournier, een subliem keramieker, die hem de techniek van het modeleren bijbrengt . Verder verbetert Petit zijn kunstvisie en  technische vaardigheden door  zijn bewondering voor het oeuvre Jean Lorquin en Marcel  Gilmond.

    De boodschap die deze subtiele kunstenaar, Marc Petit ons wil  brengen, is deze van een mensenleven, de levensweg van de mens  met zijn  goede en kwade dagen, met hoop en wanhoop.  Volmaaktheid bestaat niet en deze ontegensprekelijke waarheid  verwerkt hij op een sublieme wijze bij het modeleren van zijn expressieve, vaak getormenteerde sculpturen en tekeningen. Het werk geeft vreugde en verdriet weer en kan in één enkel woordsamengevat worden: ‘saudade’ ook niet toevallig de titel van een typisch, nostalgisch lied van de ons onlangs ontvallen Kaapverdische zangeres Césaria Evora.

     Marc Petit  exposeert voor het eerst op zijn 24ste  eigen werk in Villeneuve-sur-Lot.

    In 1989, wordt hij laureaat van ‘la fondation de France’. In 1993, is hij laureaat van ‘la fondation Charles Oulmont’ en krijgt een ‘one man show’ in het ‘Musée Jean Jaurès de Castres.

    Daarna krijgt zijn carrière een heuse  elan en wordt zijn oeuvre geregeld vertoond in Europa, zowel op internationale kunstbeurzen als in gerenommeerde galerijen.

    In 2005, presenteert het Lazaret Ollandini in Ajaccio, op het eiland Corsica, meer dan 130 werken en in 2008 krijgt hij er zijn eigen museum

    De voorbije zomer wijdde de ‘Centre d'art contemporain de l'abbaye d'Auberive’ een belangrijke overzichtstentoonsteling  van het het werk van Marc Petit.

    Het oeuvre van Marc Petit maakt deel uit van belangrijke Europese en internationale openbare en privé-collecties.

    De tentoonstelling in Oostende  is dan ook een aanrader voor het brede kunstpubliek.

    Wat?  Tentoonstelling ‘Aangrijpende Bronzen’ van Marc Petit

    Waar?  Galerie du Rat Mort, Vlaanderenstraat 43, Oostende

    Wanneer?  Nog tot 27 januari 2012

    Open? Van vrijdag tot en met maandag;  14 tot 18.30 uu en op afspraak.

    Alle info:

    Telefonisch: 0486 84 18 04, 059 50 24 79

    Digitaal:

    galerieduratmort@skynet.be en www.galerieduratmort.com

    expo petit.jpg



    petit IMG_4526.jpg 

  • Antwerpen/Kallo-Beveren - Niki de Saint Phalle in Antwerpse haven

    Niki de Saint Phalle in Antwerpse haven

    ‘A Castle of Dreams’

    Kallo-Beveren

     Havenindustrie en kunst. Water en vuur? Het geeft alleszins vonken!

    Dat bewijst ‘A Castle of Dreams’, de overzichtstentoonstelling van de befaamde Frans-Amerikaanse kunstenares Niki de Saint Phalle, die volgend jaar 10 jaar zal overleden zijn.
    De retrospectieve tentoonstelling zal tussen 15 januari en 31 mei 2012 zo'n 130 werken tonen uit haar verschillende 'periodes'.

    De locatie is burcht Singelberg in Kallo-Beveren.
    Met een weids uitzicht over de Antwerpse haven vormt dit imposante bouwwerk een gedroomd kader voor een collectie topwerken. Er worden zo’n 90.000 bezoekers verwacht.

    Niki de Saint Phalle was op zijn zachtst uitgedrukt een opvallende artieste.
    Met haar ophefmakende schiet-schilderijen en tentoonstellingen samen met de Nouveaux Réalistes, verwierf de Frans-Amerikaanse in de jaren ’60 snel een reputatie als baanbrekend kunstenaar.

    Haar voornaamste ‘handelsmerk’ is de Nana in al haar vormen en poses. Een kleurrijke, uitbundige figuur  die staat voor de vrolijke, bevrijde vrouw die weet wat ze wil.
    De vrouwenbeelden sluiten aan bij de feministische beweging van de sixties en zijn intussen wereldberoemd.

    Deze retrospectieve tentoonstelling 10 jaar na Niki's overlijden, wordt de eerste in ons land die volledig aan het werk van de Saint Phalle gewijd zal zijn.
    Niet minder dan 130 van Niki’s werken uit haar verschillende 'periodes' zullen getoond worden, afkomstig uit internationale collecties. Door een originele enscenering en via verschillende media – documenten, foto's en geluidsopnames – loodsen de curatoren de bezoeker binnen in Niki's labyrintische fantasiewereld. Voor deze tentoonstelling werkt de organisator samen met de ‘Niki Charitable Art Foundation’, die het werk van Niki de Saint Phalle beheert.
    De Foundation zal beeldhouwwerken uit haar collectie ter beschikking stellen en verleent advies bij de opbouw van de tentoonstelling.
    Verder is er een samenwerking met het Musée d'Art Moderne et d'Art Contemporain (MAMAC) in Nice en het Sprengel Museum Hannover die een aantal topwerken in hun bezit hebben.

    Burcht Singelberg

    In Niki's inspiratie spelen architecturale bouwwerken, en kastelen in het bijzonder, een grote rol. Burcht Singelberg in Beveren is daarom de geknipte locatie voor haar oeuvre. Dit imposante bouwwerk op de site van Katoen Natie, is een uniek voorbeeld van hedendaagse architectuur, geënt op een narratief gegeven van een historisch verleden.

    Anno 1585 geeft Antwerpen zich over aan de Spaanse veldheer Alexander Farnese. Hiermee wordt de scheiding van de noordelijke en de zuidelijke Nederlanden een feit. Het beleg dat Antwerpen op de knieën dwingt, werd geleid vanuit kasteel Singelberg in de Beverse polders.
    Het kasteel verkommerde in de decennia die volgden en werd in 1629 afgebroken.
    Er restte enkel nog een heuvel, de Singelberg.

    De historische context van de omgeving bood inspiratie om hier een nieuwe vorm van burcht te bouwen. Het monumentale pand met panoramisch uitzicht op De Schelde, is omgeven door tuinen en hedendaagse kunst en vormt een verademing voor de industriële omgeving van de Antwerpse haven. Het is een perfecte symbiose tussen de zaken- en kunstwereld. 

     

    Praktische info

    Website

    www.nikiinbelgium.be

    Adres

    Burcht Singelberg (site Katoen Natie)

    Antwerpen Haven 1548

    Ketenislaan 1

    9130 Kallo (Beveren)

    Gps: Antwerpen - Haven 1548

    info@nikiinbelgium.be

    Openingsuren

    Alle dagen, van 9 tot 19 uur. Laatste toegang om 18 uur. Om bezoekers toe te laten de tentoonstelling onder optimale omstandigheden te bezoeken, wordt hen gevraagd een reservatie te maken voor het uur van aankomst. Per tijdslot van een uur wordt er namelijk een beperkt aantal bezoekers toegelaten.

    Nocturnes voor bedrijven zijn mogelijk.

    Toegangsprijzen (inclusief een tentoonstellingsgids)

    Volwassenen (vanaf 16 jaar): € 12,25

    Jeugd (6 tot 15 jaar): € 4,95

    Kinderen (0 tot 5 jaar): gratis

    De tickets moeten online gekocht worden via de site www.nikiinbelgium.be.

    Nikiback3.jpg



  • Gent - Boek 'De Ongelovige Thomas heeft een Punt' krijgt Liberalesprijs

    'De ongelovige Thomas heeft een punt’

    verkozen tot Liberales-boek van 2011

     

    Liberales heeft het boek ‘De ongelovige Thomas heeft een punt’ van Johan Braeckman en Maarten Boudry verkozen tot 'Liberales-boek van het jaar'.
    De winnaars ontvangen een geldprijs van 1.000 euro.

    De prijsuitreiking vindt plaats op woensdag 21 december 2011 om 20u in het Liberaal Archief, Kramersplein 23 te Gent.
    Op die avond zullen de auteurs over hun boek praten. Het boek zelf zal er ook te koop zijn tegen 20 euro (winkelprijs 22,5 euro).

    Juryrapport:

    Het boek heeft de ambitie om een handleiding voor kritisch denken te zijn en slaagt daar volgens de jury volledig in. Het behandelt hoofdstuk per hoofdstuk een aantal actuele thema's zoals religie en samenzweringstheorieën geeft hierbij heel wat voorbeelden en referenties naar wetenschappelijke studies. Maar het boek is veel meer dan een lijst van kritisch onderzoek. Het gaat ook na wat de redenen zijn dat kritisch denken geen vanzelfsprekendheid is. Daardoor vermijdt het boek te verzanden in de anekdotiek; het eindigt ook sterk met twee algemenere hoofdstukken over de scheidingslijn tussen wetenschap en pseudowetenschap en over het kwalijke relativisme van het post-modernisme. Daarenboven is het geschreven in een bevattelijke taal en een stijl die het elke geïntresseerde lezer blijft boeien, en zonder schatplichtig te worden aan vulgariserende euvels...

    Op deze activiteit worden ook twee uitstekende teksten voorgesteld die het afgelopen jaar in de Liberales-nieuwsbrief verschenen zijn:

    Els Ampe spreekt over haar column 'Nationalisme is slecht voor Vlaanderen'

    prof. Paul Verhaeghe spreekt over zijn essay 'De effecten van een neoliberale meritocratie op identiteit'

     

    De toegang is gratis, maar u kan zich inschrijven met uw e-mailadres en vermelding van het aantal personen  op:

    info@liberales.be

     

    de-ongelovige-thomas-heeft-een-punt.jpg

     

  • Antwerpen: edelsmid Georges Cuyvers in Zilvermuseum

     

    16de Sterckhofsopdracht gaat naar edelsmid Georges Cuyvers

    De zestiende Sterckshofopdracht Prelude to a Kiss is van de hand van edelsmid Georges Cuyvers (° Beverlo 1951).
     Naar aanleiding van dit initiatief organiseert het Zilvermuseum Sterckshof nog tot en met 1 mei 2012 de tentoonstelling ‘Georges Cuyvers. Van nature verwonderd en ontroerd’.

    Georges Cuyvers is een van de belangrijkste Belgische edelsmeden.
     In 1976, meteen na zijn opleiding aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen, behaalt hij de Provinciale Prijs voor Toegepaste Kunsten van de Provincie Antwerpen.
    Van 1973 tot 1978 werkt hij in de ateliers van Piet Hye en Zahir Art Jewellers.
     In 1979 start hij een eigen atelier op en combineert hij zijn werk als ontwerper-edelsmid met lesgeven in de Stedelijke Nijverheidsschool Antwerpen en de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten van Antwerpen.

    Zijn oeuvre wordt vooral gekenmerkt door veelzijdigheid: van installaties tot juwelen, van kandelaars en vazen tot autonome kunstwerken. In het gebruik van verschillende materialen zoals koper, goud, platina en zilver staat de ambachtelijkheid centraal.
    Zijn technisch hoogstaande creaties worden door galerijhouders uit België, Denemarken, Duitsland, Engeland en Nederland. zoals  Georges Cuyvers zetelt ook meermaals in de jury voor de Antwerp Diamond High Council Awards.
     Met zijn werk Two Golden Birds neemt hij in 2010 deel aan de tentoonstelling Recycling in het Zilvermuseum Sterckshof en wint hij de prestigieuze Hammerclub Award.

    ‘Prelude to a Kiss’ bestaat uit twee objecten die door hun vormentaal een dialoog aangaan.
    De materialen en de toegepaste technieken zijn gekozen in functie van deze beoogde dialoog.
     Het resultaat is een vorm van poëzie.

    Het eerste object is vervaardigd in fijn zilver. De plaat werd opgetrokken, geciseleerd en met niëllo bewerkt. Vertrekkende van historische recepten herdacht

    Georges Cuyver sverheft  deze eeuwenoude versieringstechniek tot een unieke hedendaagse interpretatie. Het tweede object is van rood koper.
    Ook bij de realisatie van dit object besteedde hij veel aandacht aan de oppervlaktebehandeling.
    Naar het voorbeeld van de dinanderie uit de eerste helft van de 20ste eeuw kreeg het rood koper accentuerende patines. De twee objecten zijn als yin en yang. Zij contrasteren en complementeren elkaar om zo samen tot perfectie te komen. In de tentoonstelling Georges Cuyvers. Van nature verwonderd en ontroerd wordt Prelude to a Kiss gepresenteerd samen met een selectie uit zijn oeuvre.
    De expositie biedt een kleine maar representatieve staalkaart van zijn artistieke veelzijdigheid.

    Praktisch:

    Tentoonstelling

    Georges Cuyvers. Van nature verwonderd en ontroerd

    Wanneer?  Nog tot en met 1 mei 2012

    Openingsuren: Dinsdag tot en met zondag, van 10 uur tot 17.30 uur

    Prijs: Gratis, behalve tijdens de Zilvermarkt op 1 mei 2012

    Zilvermuseum Sterckshof

    Hooftvunderlei 160

    B - 2100 Antwerpen (Deurne)

    T +32 (0)3 360 52 51

    F +32 (0)3 360 52 53 

    Bijzondere datum: op zondag 11 december 2011, van 11 uur tot 17 uur, organiseert het Zilvermuseum Sterckshof een meet and greet met zilversmid Georges Cuyvers

    GC Prelude (2).jpg

    Prelude to a Kiss (Photo courtesy Zilvermuseum Sterckshof

  • GENT/SINT-MARTENS-LATEM: Een parel van miniatuurkunst!

    Het Grimani Brevier

    'Mens & Cultuur Uitgevers'  presenteerde op de Boekenbeurs een facsimile-heruitgave van een van de bijzonderste renaissancehandschriften uit de Lage Landen: het Grimani Brevier of Breviarium Grimani.

    Dit unieke meesterwerk van miniatuurkunst uit de Lage Landen is wereldberoemd en tegelijk nauwelijks echt gekend.

    Om begrijpelijke redenen krijgt men het manuscript slechts onder zeer bijzondere omstandigheden ter inzage. De reproducties die tot nog toe voorhanden zijn doen nauwelijks recht aan de schoonheid van het origineel. Voor geleerden en liefhebbers was een facsimile-heruitgave die de modernste technieken van reproductie inzet om het origineel te tonen dringend geboden.

    De Italiaanse uitgeverij Salerno Editrice heeft deze handschoen opgepakt en na jaren van voorbereiding is deze onvergelijkelijke heruitgave nu verkrijgbaar.

    De oplage is beperkt tot 750 exemplaren wereldwijd. Elk exemplaar is met de hand genummerd en daarmee uniek.

    Een uitvoerige commentaarband, geschreven door de grote autoriteit op dit gebied prof. Eberhard Koenig, belicht de historische en kunsthistorische achtergronden van dit zeer bijzondere handschrift.

    Mens & Cultuur Uitgevers vertegenwoordigt Uitgeverij Van Wijnen uit Nederland, gespecialiseerd in o.a. de uitgave en/of de verspreiding van edities van manuscripten en die ook dit Breviarum Grimani aanbiedt (ISBN 9789051944310, Salerno Editrice Rome).

    Voor de verkoopprijs van tweeëntwintigduizend euro (€22.000,00) kan een zeer aantrekkelijke betalingsregeling worden aangeboden.

    Voor serieuze gegadigden is een fraaie documentatiemap met enkele vellen uit het Brevier beschikbaar.

    Contact:

     

    Mens & Cultuur Uitgevers n.v. / Arnold Eloy

    Maaltebruggestraat 288, B-9000 Gent / T. 09 245 37 43 – Fax 09 245 37 44

    E-mail:

    info@mens-en-cultuur.com / www.mens-en-cultuur-uitgevers.be

     

    Het Grimani Brevier is misschien wel het allermooiste geïllumineerde Vlaamse handschrift.
    Het is onbekend in wiens opdracht het vervaardigd is, maar we weten wel in wier bezit het is geweest: Margaretha van Oostenrijk, landvoogdes van de Nederlanden aan het begin van de zestiende eeuw.
    Omstreeks 1520 kocht kardinaal Domenico Grimani het manuscript voor 500 gouden dukaten.
    Hij haalde het unieke boekwerk naar de Republiek Venetië, waar het “alleen in bijzondere omstandigheden aan belangrijke personen” getoond mocht worden en nu wordt bewaard in de Biblioteca Marciana.

    Het handschrift, dat 835 vellen (1670 bladzijden) omvat en daarmee het omvangrijkste getijdenboek ooit, is gebonden in purperen fluweel, gedecoreerd met fijn kunstsmeedwerk, waaronder verguld bronzen medaillons met o.a. een portret van kardinaal Domenico Grimani. 

    Bij een formaat van 22,5 bij 30 cm. maakt het geheel een overweldigende indruk.

    Mede door de unieke artistieke kwaliteit is dit een manuscript dat in geen enkele serieuze collectie mag ontbreken. Het manuscript bevat maar liefst 120 paginagrote miniaturen en schitterend gedecoreerde kapitalen. Elk van de 1760 bladzijden heeft versieringen meegekregen.
    Naast Bijbelse afbeeldingen tonen de miniaturen een indrukwekkende hoeveelheid scènes uit het dagelijks leven van rond 1500. Door het hele werk heen is op sobere en elegante wijze gebruik gemaakt van goud.

     

    Meer over het Breviarium Grimani leest u in kunst-lezingen.nl en grimani.nl.

     

    grimani.png


  • Latemse kunstschilders tonen hun werk in Sluis

    Galerie de Twaalf Apostelen

    West Zeeuws-Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen Sluis

    brengt werk van Chris de Clercq en Sabine Pauwaert

     

    Tentoonstelling: 10 december 2011    15 januari 2012

     

    Vanaf 10 december 2011 is er bij Galerie de Twaalf Apostelen te Sluis werk te zien van Chris de Clercq en Sabine Pauwaert, ,beeldend kunstenaars uit Sint-Martens-Latem.

    Chris de Clercq werd onlangs door zijn dorp geëerd voor zijn 75ste verjaardag en een kunstenaarsloopbaan van 50 jaar. Hij laat zich momenteel opnieuw volop inspireren door de Leiestreek. Zijn schilderijen vangen de stilte en mystiek die in deze streek geworteld zit.
    De landschappen, ontdaan van menselijke invloeden, geven een sferisch beeld van de onderwerpen en de omgeving.

    Sabine Pauwaert werkt in aquarel, schilderijen in inkt en beelden in staal. Zij streeft er naar om geen illustraties te maken, maar om eigen woorden samen te laten versmelten met haar beelden.
    Vooral in de beelden van staal is het licht en daarmee het toeval een heel belangrijke factor.
    Haar werk is ‘open’ en laat de verbeelding toe.

    Waar en Wanneer?

    De galerie in de Kapellestraat te Sluis is geopend van zaterdag t/m woensdag van 11 tot 17 uur.
    De tentoonstelling van Chris de Clercq en Sabine Pauwaert loopt tot en met zondag 15 januari 2012.

    Adres:

    Kapellestraat 28

    Sluis

    Telefoon 0117-461933

    Fax 0117-420091

    E-mail: info@galerie-de-twaalf-apostelen.com

    Openingstijden

    maandag   11:00 - 17:00

    dinsdag     11:00 - 17:00

    woensdag  11:00 - 17:00

    zaterdag    11:00 - 17:00

    zondag      11:00 - 17:00

     

    chris-sabine-170511.jpg

    photo of the artists, courtesy Sabine Pauwaert

    sabine pauwaert by Ch Twechuizen.jpg

    Sabine Pauwaert, photo by Christiaan Twechuizen

  • GENT - Ondanks geruchten was LINEART 2011 een bezoek waard

    LINEART OP NIVEAU

    Het gerucht doet hardnekkig de ronde dat de Gentse kunstbeurs Lineart op haar laatste beentjes loopt.
    Achter de coulissen van de Internationale Jaarbeurs Vlaanderen (IJV) ontstond daarover een consensus. Door gebrek aan goed management en visie lokte Lineart steeds minder bezoekers en minder exposanten., wist het weekblad Trends nog voor de officiële opening op papier te zetten . Ronald Everaert, voorzitter van Internationale Jaarbeurs Vlaanderen, anticipeerde met het nieuws dat er plannen waren om een nieuwe kunstbeurs als alternatief te bieden onder de noemer ‘Belgium Art Fair’ met het beste werk van Belgische bodem. Het epicentrum zou dan in Kortrijk liggen en tentakels hebben in Gent en Rijsel. Of de IJV zomaar Flanders Expo zou dumpen of op de tweede plaats stellen, is twijfelachtig, zeker als je weet dat IJV er aandeelhouder is.

    De editie 2011

    Hoewel de vernissage van Lineart heel wat minder kunstliefhebbers lokte dan verhoopt, kan de organisator helemaal niet klagen over het bezoek aan de nocturne van vrijdag 2 december.

    Het is wel een feit dat, sinds de ‘grote galerijhouders’ afhaakten het niveau jaar na jaar duidelijk lager kwam te liggen.
    Experimenten als het brengen van Zuid-Europese galerijen en kunst uit het voormalige Oostblok brachten eerder ook al niet de verhoopte heropleving.

    Dit jaar moeten we toegeven dat de selectieheren en –dames toch gebrobeerd hebben het niveau wat op te tillen. Naast enkele reeds gevestigde waarden werden enkele totaal nieuwe en voor heel wat kunstliefhebbers nog onbekende galeries en kunstenaars op het ‘koperspubliek’ losgelaten’.

    Merkwaardig is wel dat in deze crisistijden toch nog ‘kenners’ en verzamelaars veel geld neertellen voor artiesten die het nog ergens moeten waarmaken. Maar dat kan enkel een geruststelling zijn voor de kunstenaars en hun entourage. Ook de fotografie was van zeer degelijk niveau met enkele uitschieters en kreeg heel veel aandacht.

    Absolute Art Gallery en Robinsons Art Gallery, waren onvermijdelijk aanwezig met hun sterkhouders.  D&Art Gallery liet  ons  Floris Jespers en tijdgenoten herontdekken, Bij Galerie Jos Depypere was ook een flinke staalkaart  van de huisartiesten te kijk.
     Aan het oeuvre van Herman Van Nazareth kon je evenmin voorbij.  
    Hores Art Center bracht dan op haar beurt ook weer haar al gevestigde waarden als Dirk De Keyzer, Mark Dedrie, Rietje Geurts, Vacca, Rik Van de Walle en een verrassende Wilds met zijn kinetisch, kleurrijk en inventief oeuvre: 'moderne basreliëfs’. Pinsart liet ons ook enkele interessante jonge artiesten als Karien Deroo ontdekken, Galerie Cimaise bracht fris werk van Nathalie Clément.

    Kortom, voor een kunstbeurs die met verdwijnen bedreigd wordt, was de sfeer en de kwaliteit dit jaar toch verbazend goed  en aangenaam om te bezoeken.

    Ik geloof nooit dat Lineart uit Gent zal verdwijnen en volg dan ook de piste dat ‘het kind’ onder de naam ‘Belgium Art Fair’ zal uitbreiden via Kortrijk Xpo naar Rijsel toe, Rijsel, waar de Belgische kunst sinds jaar en dag thuis is.

    jespers.jpg

    Floris Jespers (courtesy D& Art Gallery)