• GENT: 'OORLOG & TRAUMA' in Museum Dr. GUISLAIN

    'Oorlog en Trauma' - Museum Dr. Guislain - Gent

     Van 1 november 2013 tot 19 juni 2014

    i.s.m. In Flanders Fields Museum Ieper

    Oorlog en trauma is een dubbeltentoonstelling die tegelijkertijd in Ieper én in Gent plaatsvindt.
    De locaties zijn direct verbonden met ‘oorlog’ en ‘trauma’, het zijn beide ‘lieux de mémoire’: één op de plaats van de oorlog en het front en één op de plaats waar de psychiatrie en het psychische lijden in ons land voor het eerst ‘erkend’ werden.
    Deze dubbeltentoonstelling vraagt duidelijk dat de aandacht bij de herdenking van de Eerste Wereldoorlog, ook 100 jaar later, vooral uitgaat naar het lot van de mensen.

    Soldaten en ambulances

    Het In Flanders Fields Museum in Ieper behandelt de organisatie van de algemene ziekenzorg aan het front tijdens de Eerste Wereldoorlog. Een overzicht van gebeurtenissen aan het front in Vlaanderen leert dat niemand opgewassen was tegen de gigantische stroom van slachtoffers van de eerste geïndustrialiseerde oorlog.

    De vroegste initiatieven van medische zorg werden vooral gedragen door filantropie, privé-initiatief en de heroïsche inzet van enkelingen. Van deze inzet bleef opvallend veel bewaard in dagboeken, brieven, literatuur, fotografie en objecten. Wanneer tegen 1917 en 1918 de organisatie en opvang veel beter verloopt, is dat geen grote revolutie, maar eerder wat van een modern leger had verwacht mogen worden.

    Binnen de aloude vooruitgangsfilosofie wordt gemakkelijk vastgehouden aan de gedachte dat oorlogen uitgelezen momenten in de geschiedenis zijn om grote sprongen voorwaarts te maken op tal van terreinen. De geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog zou zo ook een wonder van vooruitgang in de geneeskunde hebben betekend. Als dat zo is, dan is het veeleer ondanks dan dankzij de oorlog. De grootste doorbraak die op het vlak van de medische zorg in de Eerste Wereldoorlog werd opgetekend, was ongetwijfeld de erkenning van het psychische trauma…

    Soldaten en psychiaters

    Het Museum Dr. Guislain in Gent vertrekt van de ‘ontdekking van het psychische’ tijdens de Eerste Wereldoorlog: “shellshock” wordt door artsen en militairen beschreven en erkend, maar evengoed gezien als een vorm van lafheid, als ‘plantrekkerij’. Het vormt het begin van een moeizame verhouding tussen het stoere militaire ideaal en de broosheid van de waanzin. De tentoonstelling onderzoekt de aandacht voor en het omgaan met psychisch leed in verschillende conflicten in de jongste eeuw.

    Van shellshock tot posttraumatisch stresssyndroom, van een strikt militaire context tot aandacht voor de diepe trauma’s in het leven van alledag, van 1914 tot 2014: ‘Oorlog en trauma’ toont aan de hand van documentaire films, egodocumenten, medische objecten, kunstwerken …, een aangrijpende maar moeizame geschiedenis van psychische trauma’s door extreme omstandigheden.

     

     Meer info? http://www.museumdrguislain.be/nl/


    Guislain.JPG


  • Sint-Martens-Latem: Wim De Prez en Michel Flamme stellen atelier open

    OPENDEUR BIJ NIEUWE LATEMSE KUNSTLICHTING
     

    Wim De Prez en Michel Flamme zijn buitenbeentjes in het hedendaagse Latemse kunstgebeuren.  
    Ze laten zich door niets of niemand beïnvloeden en volgen een totaal eigen weg.

    Beide kunstenaars houden drie weekends lang een open atelier om hun artistieke creaties tentoon te stellen en toe te lichten.

    Met 'Lof der onvolmaaktheid' vormen Michel en Wim, naar eigen zeggen en elk op hun eigen artistieke manier,, een 'verzetslijn' tegen het dictaat van de perfectie.

    Straffe uitspraken uit de mond van 2 talentrijke Deurle- en Latemnaren die door hun ‘eigenzinnige ik’ reeds een mooi parcours aflegden en steeds meer respons krijgen bij het ruime kunstpubliek.

    Wie de artiesten en hun kunst nader wil leren kennen, kunnen we aanraden op atelierbezoek te gaan en, indien ze dat nog niet deden, kennis te nemen van de filosofie achter hun creaties.

    Open atelier op 19/20 en 26/27 oktober en 1/2 november 2013 van 14 tot 18 uur.

    Wim Deprez, Philippe de Denterghemlaan 4, Deurle en Michel Flamme, Bogaertstraat 13 Sint-Martens-Latem.

     

     

    wimL20131019.jpg

    Wim-De-Prez-Kunstschilder.jpg

    Wim De Prez

     

    Michel-Flamme-Red-line-1.jpg

    Michel Flamme - mixed media - 'Red Line'

  • SINT-MARTENS-LATEM:SFEERBEELDEN van CHRIS DE CLERCQ in de Brouwerijschuur

    chris de clercq expo 3013.JPG

     

    Ik vermoed dat Chris De Clercq in zijn rijk gevulde carrière zich zowat alle disciplines van de beeldende kunst eigen heeft gemaakt. Alleen het conceptuele kon hem niet bekoren.
    Een kunstwerk moest esthetisch, verzorgd, afgewerkt zijn. Schoonheid en uitstraling zijn voor hem als artiest primordiaal.

    Waar hij in zijn prille beginperiode (1957) beïnvloed werd door de abstracten en de constructivisten, keek hij tot 1964 op naar het maniërisme van de 19de/20ste eeuw waar de figuren in de meest ondenkbare, verdraaide poses werden afgebeeld. Eén facet kon hij echter niet van zich afzetten: de vaardigheid en de uitstraling van figuren als Da Vinci, Michelangelo, El Greco en dichter bij ons Jeroen Bosch. Zij bleven zijn voorbeelden.

    De tweede helft van de jaren zestig stak de humane beleving bij hem op. Grootsheid en verval werden meer en meer een thematiek in zijn geschilderde en vooral in zijn getekende oeuvre.

    In de jaren zeventig verschijnt de symboliek. Dit resulteert in fijnzinnige surrealistische taferelen onder invloed van zijn vroegere docenten Octave Landuyt en Jos Trotteyn en brengt hem terug naar zijn eerste liefde: de kunst van Jeroen Bosch.

    In 1978 komt Chris De Clercq in contact met een schildercollectief rond Wally Van De Velde en het ‘Kunstschip Dronghene’. De Symboliek blijft, maar onder invloed van dit collectief gaat Chris zich verdiepen in de Egyptische kunst.

    In de jaren tachtig schildert hij o.a. ‘De 12 tekens van de Dierenriem’ en ‘De 7 Hoofdzonden’, werken die, samen met zijn ontelbare fresco’s en trompe-l’oeils tot het summum van zijn oeuvre worden gerekend.Op zijn vijftigste wordt Chris voor het eerst vader en dat brengt hem een geestelijke verrijking. Het wordt een inspiratiebron voor totaal nieuwe, ja vernieuwende, schilderijen en aquarellen.Het symbolisme verwatert en ruimt plaats voor een eerder impressionistische benadering van de schilderkunst. Van dan af aan krijgt hij ook meer aandacht voor de aquarelkunst.

    In 1996 raakt Chris dan weer in de ban van de Indische cultuur en vindt er Zen, de rust. Een tocht door de Thar-woestijn en de mystieke eenvoud van de Indiërs resulteren in eenvoudige, maar schitterende aquarelreeksen. 

    Die zalige ervaring zal hij later doortrekken tot zijn eigen habitat, de wijk Hoog-Latem, de Provence en zijn favoriete vakantieplekken Lago D'Iseo, Monte Isola in het Italiaanse Trente, waar hij trouwens al vaak eregast was bij de bloemenfeesten en waar hij binnenkort in Peschiera (2014) en in Carzano (2015) door het gemeentebestuur met een solotentoonstelling zal gevierd worden . 

    Het ontluiken en de aanleg van de Westerplas en de Oosterdijk was voor Chris De Clercq een nieuwe uitdaging. Dit, naar plaatselijke normen, immens overstromingsbekken groeide uit tot een prachtig natuurreservaat met een grote diversiteit aan fauna en flora.
    Chris kan er uren genieten, schetsen of fotograferen en legt zijn impressies vast op doek en papier.
    Ze worden het thema van deze tentoonstelling ter gelegenheid van zijn 77ste verjaardag.

    Cultuurschepen Kristof Vanden Berghe zal de tentoonstelling inleiden.

    Publiekstrekker zal ongetwijfeld het geschilderde vierluik worden met als onderwerp de Westerplas doorheen de vier seizoenen...


    westerplas1.jpg

     

    cdc1.jpg

  • MERELBEKE - SIGNS OF VIGILANCE schilderijen en tekeningen van MARTIN UVIJN

    SIGNS OF VIGILANCE

    schilderijen en tekeningen van 

    MARTIN UVIJN

     

    De vernissage waartoe U vriendelijk wordt  uitgenodigd
    gaat door op zaterdag 9 november van 14 u tot 20 u.

     

    < Karakteristiek voor het oeuvre van Martin  Uvijn is dat het uit series bestaat die een autonoom, bijna organisch  leven gaan leiden. Het ene schilderij creëert het volgende, maar het aantal  werken dat hij van een reeks kan schilderen is nooit vooraf te bepalen;  soms lijkt het wel oneindig, soms stelt een serie zelf abrupt haar eigen limieten.

    In zijn meest recente serie “Signs of Vigilance” is de bestaansreden van de werken voornamelijk de emissie van een artistiek en  picturaal signaal van alertheid tegen de oprukkende maatschappelijke verzuring. Dit doet hij niet op een provocerende of sloganeske toon, maar eerder op een eigen doordachte en sublieme wijze in een zelf gecreëerde semiotiek en bijna Ghandiaans aanvoelende area. 

    Filosofisch gaat hij er daarbij vanuit dat de mens de wereld niet geschapen heeft, maar het omgekeerde waar is: de mens is enkel een begaafd product van deze wereld, die juist door zijn intelligentie, van verdraagzaamheid zijn hoogste goed zou moeten maken. 

    Hij schildert “de gedomineerde mens” en  kiest daardoor de kant van de “ogenschijnlijke” verliezers, maar in werken zoals bv. The Dominator maakt hij een geraffineerde karikatuur van het dominerende en manipulerende individu, waarbij hij uitgaat van een zekere naïviteit van dit individu doordat zijn enige bekommernis het in stand  houden van zijn machtwellust is, hetgeen eigenlijk een parallelle visie is  met het humanistische gedachtegoed van Erasmus.

     

    Contact :

    Martin Uvijn

    +32(0)477 46 12 20

    info@martinuvijn.be
     

    Adres :Art Gallery The Painted Performance

    Korenbloemstraat 4

    9820 Merelbeke (Belgium)

    Open : iedere dag van 9u tot 16u.

    Graag na telefonische afspraak of per mail.

     

     

    uvijn.jpg

  • SINT-MARTENS-LATEM/BRUSSEL/HEIDELBERG: De nieuwste CD van Caroll Vanwelden is er !

    CAROLL VANWELDEN's NIEUWSTE: DON’T EXPLAIN !

    De gedrevenheid  waarmee  singer/songwriter Caroll Vanwelden evergreens uit lang vervlogen tijden op haar jongste full CD een vernieuwd elan geeft, tilt deze onvergetelijke songs naar een hoogte waarbij ze toch heel even Billie Holliday , Nat King Cole en Ella Fitzgerald in herinnering brengen.
    Dit muzikale pareltje afgeleverd door de Belgische Caroll Vanwelden houdt deze nummers in het collectief geheugen en eert  de faam en de verdienste van de grote componisten uit de eerste helft  van het vorige millennium .

    Hoewel ze op de  jazz-, funk- en popscene eerder herhaaldelijk bewees dat ze ook met haar eigen muziek en teksten de liefhebber kon bekoren, grijpt ze graag terug naar haar idolen en iconen uit de muziekgeschiedenis.

    Het is in het door haar gekozen  genre nu eenmaal zo dat, indien je als een performer écht wereldwijd wil doorbreken, het brengen van wereldsongs een niet te omzeilen klip is.

    Hoewel ze eerder met haar pop/jazzmuziek  heeft bewezen zelf een talentrijke componiste te zijn, zette ze in 2009 een vlekkeloze interpretatie van topnummers uit de roaring thirties neer op de CD ‘Cheek to Cheek’.

    Twee jaar later wou Caroll Vanwelden de lat nog hoger leggen. Door haar passie voor de sonnetten van William Shakespeare ging ze deze teksten bewerken en op eigen muziek naar een ruimer publiek brengen. Dit resulteerde in 'Caroll Vanwelden Sings Shakespeare Sonnets'. (2012).

    In 2013 staat ze er opnieuw met haar album DON'T EXPLAIN.
    Muziek uit de jaren ’40, een album met  vakkundig uitgewerkte nummers  en stemmige,  frisse arrangementen.

    Neem daarbij haar uit de duizenden herkenbare, warme stem met begeesterend timbre en je komt snel tot de conclusie dat alles aanwezig is om ook van dit ‘avontuur’ een voltreffer te maken.

    De openers 'All or nothing at all’ en ‘Don’t explain’zetten onmiddellijk de toon.Ook het duet ‘Baby it’s cold outside’ houdt de muziekliefhebber tot de laatste track in vervoering. Samen met topmusici als Thomas Stabenow op de double bass, Daniel Prandl aan de piano en Bernhard Sperrfechter, gitaar brengt Caroll Vanwelden ons naad- en tijdloos terug  naar de topjaren van de jazzy muziek en de rokerige kroegen..

    DON'T EXPLAIN  is een verbazend, sfeervol en meeslepend album met veertien tracks gebracht met een minimale instrumentale bezetting, een album dat blijft  boeien tot de laatste noot.

    Alle info op http://www.carollvanwelden.be/


    caroll copy (Large).jpg


     

     

  • MERENDREE - Myriam EYKENS – Guy Rémy VANDENBULCKE bij LIEVE LAMBRECHT

    Myriam EYKENS – Guy Rémy VANDENBULCKE

    beeldhouwwerken & schilderijen

    sculptures & tableaux

     

    vernissage op zondag 20 oktober om 16u

    in aanwezigheid van de kunstenaars

    vernissage dimanche, le 20 octobre à 16h

    en présence des artistes

     

    tentoonstelling t.e.m. 24 november 2013

    vrijdag-zaterdag-zondag van 14u tot 18u

    exposition jusqu’au 24 novembre 2013

    vendredi-samedi-dimanche de 14h à 18h

     

    Na het verschijnen van haar monografie eind 2011 heeft Myriam Eykens niet op haar lauweren gerust. De beschikbaarheid van een uitzonderlijk levend model heeft geresulteerd in een indrukwekkende reeks nieuwe bronzen beelden die in deze tentoonstelling in exclusiviteit gebracht worden. Maar ook enkele schitterende nieuwe terra cotta’s wachten op een ontdekking.

    In de schilderijen van Guy Rémy Vandenbulcke komt de jachtige stad tot leven. In een wedren met de tijd kruisen grote en kleine groepen mensen elkaar en iedereen loopt voorbij zonder te praten of contact te maken. Dit alles geschilderd met een licht en helder palet waarin we de Afrikaanse kleuren uit de jeugd van de kunstenaar terugvinden. 

    De ingetogen sculpturen van Myriam Eykens bieden een boeiend tegenwicht aan het nerveuze stadsleven van Guy Rémy Vandenbulcke, zodat deze tentoonstelling niet alleen uitnodigt tot stille meditatie maar ook adrenaline opwekt.

    *

    Dans ses tableaux Guy Rémy Vandenbulcke saisit la vie nerveuse des grandes villes. Dans une course contre le temps, de grandes et petites foules passent et se croisent sans se voir ni se parler. Il peint avec une palette légère pleine de lumière dans laquelle on retrouve les couleurs Africaines de son adolescence.

    Après la parution de sa monographie fin 2011, Myriam Eykens ne s’est pas reposée sur ses lauriers. Grâce à la disponibilité d’un modèle exceptionnel elle a créé une nouvelle série de bronzes impressionnants qui sont réunis en exclusivité dans cette exposition. En plus, quelques nouvelles terres cuites vous attendent.

    Les sculptures paisibles de Myriam Eykens offrent un contrepoids à la vie urbaine nerveuse de Guy Rémy Vandenbulcke. 

    Ainsi cette exposition n’invite pas seulement à méditer ou contempler mais provoque également une poussée d’adrénaline.

     

     

    L i e v e   L a m b r e c h t

    - galerie en beeldentuin - 

     

      Oostergemstraat 7A, 9850 Merendree 

    Tel. 09 / 371 82 21

    Alle info:

    www.lievelambrecht.be

    info@lievelambrecht.be

     

    In-de-tuin.jpg

     

    guyremyvandenbulcke004.jpg

     

    Guy Rémy Vandenbulcke - 'Foule'

  • SINT-MARTENS-LATEM: KUNSTFOTOGRAAF RONY HEIRMAN IS NIET MEER...

    De bekende, kunstzinnige fotograaf Rony Heirman is vorige week in zijn woning te Sint-Martens-Latem overleden.
    Het was zijn wens om in alle intimiteit te worden begraven en zijn as werd woensdag 2 oktober 2013 uitgestrooid op de begraafplaats van Sint-Martens-Latem.

    Rony Heirman werd op 25 mei 1936 geboren in Lokeren. Hij bracht een groot deel van jeugd door in Belgisch Congo maar ontpopte zich als de kronieker  van het Vlaamse en internationale culturele leven.

    Met boezemvriend van Jan Hoet, met wie hij nog samen (een jeugdzonde, zei hij zelf)  stripverhalen tekende, was hij zowat op elke kunst- en culturele manifestatie te vinden.
    Hij behoorde tot de intimi van een lange lijst  grootheden uit de show-, kunst- en literaire wereld.

     In ‘zijn’ Sint-Martens-Latem was hij voorzitter van de jury van de driejaarlijkse Barbaixprijs voor fotografie.
    Rony Heirman  laat een schat van een archief na, zoals in 2010 nog was te zien tijdens een overzichtstentoonstelling in de Sint-Pietersabdij. 

    Deze ex-docent van de Hogeschool Sint-Lukas in Brussel, was jarenlang de huisfotograaf van het S.M.A.K. in Gent. Doorheen zijn carrière fotografeerde hij heel wat beroemde Vlaamse en buitenlandse kunstenaars. Ook talrijke politici, acteurs en musici werden door  hem geportretteerd. Hij leerde, onder andere door Karel Geirlandt en Jan Hoet, veel mensen kennen uit de kunstwereld. Deze ontmoetingen resulteerden in verrassende portretten van bekende en minder bekende personen. Op die manier bouwde deze gelauwerde fotograaf zelf een indrukwekkend persoonlijk fotografisch archief op. Rony Heirman behoorde tot de Europese top in de portretfotografie.

     

     

    rony.jpg

     

    RONY EN JAN HOET.jpg

  • Antwerpen - KMSKA BRENGT VLAAMSE BAROKMEESTERS NAAR INDIA

    VLAAMSE BAROKMEESTERS ZIJN KLAAR VOOR INDIA

     

    Voor het eerst reist er een pakket schilderijen van het KMSKA naar India.

    Eind november vertrekken twee vluchten met 28 oude meesters van het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen en 25 prenten van het Museum Plantin Moretus/ Prentenkabinet naar Mumbai. Een hele uitdaging, niet alleen technisch, maar ook inhoudelijk: de Indiase bezoeker heeft immers weinig affiniteit met onze Westerse kunst. 

     

    Indiërs zouden geen echte museumbezoekers zijn. Maar het Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya (het vroegere Prince of Wales Museum of Western India) is blijkbaar toch bijzonder populair want trekt gemiddeld één miljoen bezoekers per jaar.
    In het verleden organiseerde de instelling al gasttentoonstellingen in samenwerking met o.a. het Louvre, het Victoria and Albert Museum en het British Museum.
    Het is precies in dat museum dat de Antwerpse bruiklenen tentoongesteld worden.

     

    KMSKA-directeur Paul Huvenne: “We ontvingen een uitnodiging van de stad Antwerpen en de Haven van Antwerpen om mee te werken aan een tentoonstelling in Mumbai. Het Havenbedrijf onderhoudt al jaren goede relaties met de Indiase havenstad. Voor het museum biedt dit de mogelijkheid om het Indiase publiek kennis te laten maken met de culturele troeven van de Scheldestad. En voor ons gesloten museum is dit een kans om onze collectie aan een heel nieuw publiek voor te stellen. De zaalstukken verdwijnen niet in het depot, maar zijn nu ideale ambassadeurs.”

     

    De tentoonstelling met 17de- eeuwse kunst komt op het moment dat India in de kijker staat bij Europalia.
    Eind november vertrekt bovendien een handelsmissie naar India. HKH Prinses Astrid, die haar eerste buitenlandse handelsmissie leidt, zal de tentoonstelling op 27 november feestelijk openen.

     

    Masterpieces from Antwerp. Exclusive Flemish Paintings and Prints from the 17th Century presenteert een greep uit de topkunst die in de 17de eeuw werd geproduceerd in de Scheldestad. Het gaat om een bloemlezing van 28 oude meesters uit het KMSKA, met onder meer schilderijen van Peter Paul Rubens, Anthony van Dyck, Jacques Jordaens en David Teniers. 25 prenten uit de collectie van het Museum Plantin-Moretus/Stedelijk Prentenkabinet (MPM/PK) zullen de presentatie kracht bij zetten. 

     

    Paul Huvenne: “Een gelijkaardige selectie van 17de-eeuwse schilderijen stuurde het KMSKA eerder al naar Hamburg, Oslo en Mexico. Keer op keer staan ze in het buitenland versteld van onze kunstwerken. Mumbai geeft ons wel een heel bijzondere uitdaging, want de Indiase bezoeker is niet vertrouwd met onze religieuze achtergrond en politieke geschiedenis. Ook een genre als het jachtstilleven zullen we moeten uitleggen: veel Indiërs zijn vegetariërs.” 

    Als campagnebeeld werd niet toevallig een Rivierlandschap van Jan Brueghel de Oude gekozen. Twee havens, twee wereldsteden met een rijk verleden, en handel als gemeenschappelijke factor: door de Antwerpse barokkunst naar Mumbai te brengen, wordt een brug geslagen tussen heden en verleden. 

    De tentoonstelling Masterpieces from Antwerp. Exclusive Flemish Paintings and Prints from the 17th Century loopt vanaf 27 november 2013 tot 9 februari 2014 in het Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya (formerly Prince of Wales Museum of Western India)

    jan breughel I rivierlandschap.jpg

    Jan Breughel I - Rivierlandschap (foto KMSKA)

     

  • DEINZE - Museum van Deinze en de Leiestreek met vroeg werk van RaoulDe Keyser

    TENTOONSTELLING RAOUL DE KEYSER. 1964-1970

    19 oktober 2013 - 19 januari 2014

    Raoul De Keyser (1930-2012) was één van de belangrijkste abstracte schilders van ons land, wiens oeuvre een internationale uitstraling bezit.
    Het museum eert deze Deinse kunstenaar, zet de kalklijnen uit en organiseert een tentoonstelling met zijn vroegste werk: 1964-1970.

    In deze periode start Raoul De Keyser zijn picturale ontdekkingstocht en vertrekt daarbij van alledaagse motieven. Herkenbare beelden worden gereduceerd, herhaald, bewerkt, uit gepuurd en geabstraheerd. Het resultaat zijn verrassende vormen die de toeschouwer moeiteloos inpakken.
    Het plaatselijke en het concrete laten een schilderkunstige oprechtheid ontstaan die verre van vanzelfsprekend is.
    Raoul De Keyser brengt in zijn vroege werken, gekenmerkt door nabijheid en compactheid, voor ons de wereld dichterbij.

    Sinds 1964 werkte de schilder aan een indrukwekkend en  persoonlijk oeuvre dat zich niet zomaar laat categoriseren. De Keyser is er met verve in geslaagd een aantal ogenschijnlijke tegenstellingen in zijn werk te verenigen, zoals figuratie versus abstractie, het fysische aspect van het schilderen versus de vluchtigheid van het beeld, het exploreren van de basisprincipes in de schilderkunst versus verwijzingen naar zijn privé- leven en omgeving.
     Hij hanteerde de principes van de Nieuwe Visie van de jaren 1970 en vormde die om tot zijn eigen idioom, wat hem internationale waardering bracht in de jaren 1980 en 1990.

    Raoul De Keyser kreeg belangrijke solotententoonstellingen in Bern en Frankfurt (1991) en stelde regelmatig tentoon in voorname galeries in Berlijn, Munchen, New York,...
    Hij maakte ook deel uit van vooraanstaande internationale groepstentoonstellingen waaronder Documenta IX (1992), 'Der Zerbrochene Spiegel. Positionen zur Malerei' (Wenen en Hamburg), ...

    Jan Hoet, vriend en kenner van het werk van Raoul De Keyser, is curator van deze tentoonstelling.

    WORKSHOP RAOUL DE KEYSER, 6-12 JAAR

    30 oktober 2013, 14u-16u

    Naar aanleiding van de tentoonstelling "Raoul De Keyser. 1964-1970" wordt er op woensdagnamiddag 30 oktober een creatief kinderatelier georganiseerd.
    Laat je net zoals de grote kunstenaar inspireren door een deurklink, voetbalkousen, een kraan of een hondje en maak je eigen kunstwerk.
    Voor alle kinderen van 6 tot 12 jaar, deelname 2 euro, inschrijven kan via museum@deinze.be of telefonisch (09 381 96 70).

     

    Alle info:
    museum@deinze.be
    Tel. 09 381 96 70

    mudel.JPG